Wymiana rozrządu z serwisem klimatyzacji
Już od 1 300 złotych brutto
Kluczowe bezpieczeństwo dla Twojego silnika.
Rozrząd i pompa wody to kluczowe elementy w układzie napędowym Twojego samochodu Volvo. Odpowiadają one za precyzyjną synchronizację pracy silnika. Regularna wymiana to działanie prewencyjne, które zwiększa niezawodność, zapewnia długą żywotność jednostki napędowej i chroni przed kosztowną awarią.
Nasza specjalna oferta serwisowa!
Wybierając wymianę rozrządu, serwis klimatyzacji otrzymujesz w cenie!
Zyskaj do 299 złotych brutto na usłudze serwisowej klimatyzacji!
Wymiana paska rozrządu
Umów się na usługę, a otrzymasz serwis klimatyzacji w cenie
Przy wykonaniu wymiany rozrządu kompletnego wraz z wymianą pompy wody - serwis klimatyzacji w cenie.
- Jedyny dodatkowy koszt, jaki ponosisz, to uzupełnienie brakującego czynnika w układzie.
- Zyskujesz od 299 zł brutto na serwisie klimatyzacji.
- Oferta dotyczy wszystkich modeli marki Volvo.
- Cena przed obniżką
- od 299 złotych brutto
- Najniższa cena z 30 dni przed obniżką
- od 299 złotych brutto
Dlaczego wymiana rozrządu oraz pompy wody jest taka ważna?
Wymiana rozrządu i pompy wody jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych, które należy przeprowadzać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Zapobieganie awariom
Zerwany pasek rozrządu może prowadzić do poważnego uszkodzenia silnika (np. zderzenia tłoków z zaworami), co generuje koszty naprawy liczone w tysiącach złotych.
Interwał wymiany
Typowy interwał wymiany paska rozrządu wynosi od 60 000 do 100 000 kilometrów lub co 5-10 lat, ale może się różnić w zależności od modelu Volvo i warunków eksploatacji. Zawsze sprawdzaj zalecenia w instrukcji swojego pojazdu.
Pompa wody
Pompa wody, jako element najczęściej napędzany paskiem rozrządu, jest narażona na podobne obciążenia i zużycie. Jej awaria może doprowadzić do przegrzania silnika, dlatego zaleca się jej wymianę razem z kompletnym rozrządem.
Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ)
1. Co to jest rozrząd i jakie są jego elementy?
Rozrząd to system, który synchronizuje ruch wału korbowego (tłoków) z ruchem wałka rozrządu (zaworów) w silniku. Kluczowe elementy to: pasek/łańcuch rozrządu, napinacz, rolki prowadzące oraz często pompa wody (w silnikach, gdzie jest napędzana paskiem rozrządu).
2. Czy muszę wymieniać pompę wody razem z rozrządem?
Zdecydowanie tak. W większości modeli Volvo pompa wody jest elementem układu rozrządu i jest napędzana tym samym paskiem. Wymiana rozrządu oznacza demontaż i montaż tych samych podzespołów. Wymiana pompy wody w tym samym czasie jest działaniem prewencyjnym – pozwala uniknąć konieczności płacenia za tę samą robociznę ponownie, gdy pompa ulegnie awarii (co jest częste ze względu na jej żywotność zbliżoną do rozrządu).
3. Co się stanie, jeśli nie wymienię rozrządu na czas?
Głównym zagrożeniem jest zerwanie paska lub pęknięcie łańcucha rozrządu. Prowadzi to do natychmiastowego zatrzymania silnika i kolizji tłoków z zaworami. Wynikiem jest poważne uszkodzenie silnika (zwykle konieczność wymiany głowicy, zaworów, a czasem całego silnika). Jest to jedna z najdroższych możliwych awarii w samochodzie.
4. Co wchodzi w skład „Wymiany Rozrządu Kompletnego”?
Kompletna wymiana rozrządu w naszym serwisie obejmuje wymianę paska rozrządu (lub łańcucha), napinacza, rolek prowadzących oraz, w zależności od wybranego pakietu, pompy wody. Używamy tylko oryginalnych części Volvo lub zamienników o jakości OE (Original Equipment).
5. Jak często powinienem wymieniać rozrząd w moim Volvo?
Interwał wymiany jest zawsze ściśle określony przez producenta dla konkretnego modelu silnika. Zazwyczaj wynosi on od 60 000 km do 100 000 km lub co 5 do 10 lat. W naszym serwisie sprawdzimy dokładne zalecenia producenta dla Twojego numeru VIN.